Verschillende culturen

Cultuur beïnvloedt de manier waarop kinderen deelnemen in het onderwijs. We hebben een schatting gemaakt van de verschillende verwachtingen over normaal school gedrag voor studenten, dit hebben we onderverdeeld in individualistische en collectivistische culturen. Terwijl je dit leest moet je voor jezelf nagaan hoe een leraar zonder culturele achtergrond sommige culturen interpreteert. Iemand Uit China kent een geheel andere opgroei dan iemand die in Nederland is opgegroeid. In China kennen ze namelijk het communisme. Hieronder verstaan we dat iedereen gelijk is. Een dictatuur is het. Één iemand bepaald wat er gebeurt en wat er volgens hem goed is voor het volk. En het volk heeft daar maar naar te luisteren. Hier in Nederland kennen we een democatie. Dat houdt in dat wij de mogelijkheid hebben om te kiezen wie ons vertegenwoordigd en eens in de zoveel tijd hebben we de mogelijkheid om onze stem aan iemand te geven. Dit hangt allemaal af van de plannen die de verschillende kandidaten presenteren terwijl ze beschikbaar zijn voor verkiezingen. Maar dat heeft daadwerkelijk invloed op een kind en zijn ontwikkeling. Hiermee moet een leraar dus rekening kunnen houden in het geval van een uitwisseling student.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>